Nieuw in Life-Connect: aanvragen indienen per contract - Zap Informeert
Nieuw in Life-Connect: aanvragen indienen per contract
Life-Connect biedt naast het opstellen van offertes en nieuwe zaken ook uitgebreide mogelijkheden voor het beheer van uw leven-contracten. De meeste processen zijn volledig geautomatiseerd, waardoor u snel en efficiënt correcte bijvoegsels kunt bezorgen aan uw klanten. Denk aan 80%-optimalisaties, het toevoegen of aanpassen van aanvullende waarborgen, of het beheer van contracten op einddatum.
Sommige processen zijn echter minder geschikt voor volledige automatisatie en vereisen nog een manuele tussenkomst. Voorbeelden zijn:
- wijziging van de verzekeringsnemer bij een IPT
- aanvraag van een voorschot als er eerder al een voorschot buiten Life-Connect werd opgevraagd
- aanvragen bij een controle bij een IPT of POZ
- ...
Voor deze taken biedt Life-Connect nu ook een oplossing. U kunt vanaf nu per contract een aanvraag indienen via het scherm Contractoverzicht, waar u een drop-down menu vindt met alle beschikbare opties.
Stappenplan
Het stappenplan ziet er als volgt uit:
- Ga naar ‘Contractoverzicht’
- Klik op ‘Meer’ rechts bovenaan (naast ‘Contract wijzigen’)
- Selecteer ‘Een aanvraag maken’
- Kies het gewenste proces:
- administratief beheer
- bijvoegsel
- betaling
- Selecteer het type proces en vervolgens de specifieke aanvraag
- Vul de nodige gegevens in en voeg de vereiste documenten toe
- Klik op ‘Voltooien’ en dien uw aanvraag in
Zodra deze laatste stap is afgerond, wordt uw aanvraag doorgestuurd naar onze backoffice. U kunt bovendien de status van uw dossier opvolgen via Life-Connect.
Via deze link vindt u het volledige stappenplan en het overzicht van alle mogelijke acties.
Vragen of wijzigingen via mail of telefoon zijn in principe niet meer nodig. U kunt uw aanvraag eenvoudig en gestructureerd indienen via Life-Connect, mét alle nodige informatie.
Wat zijn de voordelen?
- U vergeet geen essentiële informatie: het systeem begeleidt u stap voor stap.
- Onze beheerders ontvangen gestructureerde aanvragen en kunnen sneller handelen.
- U hebt zicht op de voortgang van uw aanvraag.
- Het drop-down menu toont duidelijk wat mogelijk is per contracttype. Andere aanvragen worden negatief beantwoord. Dat biedt u duidelijkheid.
Deze functionaliteit is beschikbaar voor Universal Life- en klassieke contracten.
Wat met mails en telefoons?
We starten vandaag met dit systeem en hanteren een overgangsfase. Aanvragen via Life-Connect krijgen voorrang, maar mails en telefoons worden uiteraard nog behandeld. Op termijn schakelen we volledig over naar aanvragen via Life-Connect.
We raden deze nieuwe werkwijze sterk aan: u zult snel de voordelen en efficiëntie ervaren.
Tijdens onze webinar ‘Nieuwigheden in Life-Connect’ van één uur, gidsen we u door deze nieuwe mogelijkheden aan de hand van demo’s. Daarnaast krijgt u een volledig overzicht van de wijzigingen die voortaan binnen Life-Connect kunnen worden aangevraagd.
Niet te missen! Schrijf u hier in op een van de sessies.
Meer weten?
Hebt u vragen over deze nieuwe mogelijkheden? Stel ze gerust aan uw district manager, hij beantwoordt ze graag.
17 oktober 2025