SELF: een mooi, collectief succesverhaal - Zap Informeert
SELF: een mooi, collectief succesverhaal
Sinds 2023 werken P&V Groep en IMA nauw samen aan nieuwe manieren om de kwaliteit en snelheid van onze bijstandsdiensten te verbeteren. Deze samenwerking heeft geleid tot een mooie innovatie: SELF.
Wat is SELF precies?
Dankzij SELF is het mogelijk om bij een auto-ongeluk in België direct online een bijstandsdossier te openen.
Het doel? De eerste stap van hulpverlening makkelijker maken. Maar menselijk contact blijft essentieel: een operator neemt als het nodig is automatisch het heft in handen. Het resultaat:
- geen wachttijd voor klanten
- nauwkeurige locatiebepaling (als de klant toestemming geeft)
- automatisering van eenvoudige gevallen, waardoor de teams zich kunnen focussen op een vlottere afhandelingen van de zaken die om persoonlijke opvolging vragen
Wat zijn de resultaten?
De cijfers spreken voor zich: de tool is stevig verankerd en blijft groeien.
- 2023: 355 SELF, ofwel 1,4% van de dossiers
- 2024: 2.181 SELF, ofwel 7,3% van de dossiers, waarvan 19% volledig geautomatiseerd
- 2025 (tot eind september): 1.344 SELF, goed voor 6,5% van de dossiers, waarvan 29% automatisch wordt beheerd
De indrukwekkende evolutie sinds 2023 toont aan dat SELF steeds meer verzekerden overtuigt. Het aantal automatisch afgehandelde dossiers stijgt en bevestigt dat de tool in de loop der tijd evolueert en efficiënter wordt. Verzekerden waarderen deze snelle en efficiënte oplossing: er zijn geen negatieve reacties binnengekomen.
Dit artikel delen?
19 november 2025