P&V 2023 naambekendheid: doelstellingen, strategie, tv-spots en aanwezigheid in de media

Enkele dagen geleden lanceerden we onze jaarlijkse campagne om P&V meer bekend te maken bij het grote publiek. Zoals u tijdens de Engagement Day kon ontdekken, belicht deze nieuwe campagne de risico's van het dagelijkse leven waarmee de Belgen elke dag opnieuw worden geconfronteerd. Met altijd een flinke dosis empathie en een vleugje humor.

Resultaten en lessen uit de campagne 2022

Onze tv-spot van 2022 'Fietsers hebben het in dit land niet gemakkelijk' toonde begrip voor de obstakels die fietsers dagelijks kunnen tegenkomen … en wees met een knipoog op het belang van een fietsverzekering.

De enquête die we hielden na de campagne toonde aan dat:

  • bijna één Belg op twee de campagne gezien had;
  • het publiek de boodschap begrepen had en wist dat het ging om verzekeringen;
  • het publiek de campagne sterk apprecieerde.

Doel bereikt dus!

De campagne heeft positief bijgedragen aan het algemene beeld van P&V en heeft de verkoop door onze agenten ondersteund. Toch moeten we de kennis van ons merk P&V nog verder vergroten.

Naast de campagne zorgden ook onze partnerships met VéloVeilig Vlaanderen en Beau Vélo de Ravel voor de nodige visibiliteit in heel het land. Dit legde een uitstekende basis om onze campagne 2023 op voort te bouwen.

Campagne 2023: andere P&V-verzekeringen in de kijker

Dit jaar breiden we de tv-spot van 2022, die uitsluitend gericht was op de fiets, uit met de verzekeringen brand en ongevallen privéleven en met pensioensparen. We hernemen de personages van onze spot van 2022, maar filmen ze in een andere situatie om andere risico’s te benadrukken die door P&V gedekt worden.

 

 

Doel, doelgroepen en mediaplan

De campagne heeft een dubbel doel: de bekendheid van P&V versterken, zodat het beter herkend wordt door het grote publiek, maar ook de waardering van het merk door het publiek vergroten door te laten zien dat we hen begrijpen en aan hun zijde staan.

Vanaf woensdag 22 maart worden de spots (een spot van 30 seconden en een variant van 10 seconden) uitgezonden op alle televisiezenders in België, tot eind dit jaar.

Vanaf 27 maart tonen we video’s van 6 en 15 seconden aan gerichte doelgroepen (25-44 jaar) via externe websites om zo de visibiliteit van P&V nog verder te verhogen.

De campagne is ook zichtbaar op onze website.

Commercieel materiaal om u te ondersteunen

Om uw activiteiten te ondersteunen, krijgt u een commerciële kit in het teken van deze campagne aangeboden. Deze kit bestaat uit volgend commercieel materiaal:

  • nieuwe digitale affiches voor de etalage van uw kantoor
  • nieuwe banners voor uw minisite
  • een elektronische handtekening en een affiche voor het scherm in uw kantoor, beschikbaar in de Comshop.

En de campagne voor de agenten?

Tijdens de Engagement Day van afgelopen dinsdag stelden we u een campagne voor waarbij drie Nederlandstalige agenten (Martine Van Dessel, Jonas Van Vlem en Thibaut Doclot) en drie Franstalige agenten (Elise Vanwindekens, Josué Waton en Vincent Lafineur) nationaal in de schijnwerpers worden gezet. Onze bedoeling:

  • de kennis van ons merk bij het grote publiek vergroten
  • voortbouwen op de positieve perceptie van P&V
  • kwalitatief verkeer aantrekken naar een specifieke landing page op pv.be.

Hoe pakken we dat aan?

We verspreiden verschillende visuals (statisch, geanimeerd formaat van enkele seconden zoals we dat nu al doen voor de autocampagne op de sociale netwerken) op de sociale netwerken en de grootste informatiesites in België. Zoals u ziet, willen we met deze campagne benadrukken dat een P&V-adviseur uiteraard beter is dan een algoritme of een andere QR-code. Op het laatste scherm zetten we prospecten ertoe aan om via deze pagina een P&V-adviseur in hun buurt te zoeken.

Over enkele weken kunt u deze campagne naar uw eigen smaak vormgeven!

In een latere ZAP informeren we u ook over de modaliteiten voor de personalisering van deze campagne voor alle agenten die hun zichtbaarheid rond hun kantoor digitaal willen vergroten. We zetten een gratis template in de Comshop en geven toelichting bij de procedure om een digitale campagne te lanceren op uw sociale netwerken (afgestemd op uw budget).

24 maart 2023