Nieuw in Connect360: KMO Analyse 360°

Een goed uitgevoerde 360°-analyse legt de basis voor een duurzame klantenrelatie. Dat is zo voor particuliere klanten, maar zeker ook voor ondernemers en zelfstandigen! Daarom vindt u nu in Connect360 een digitale KMO Analyse 360° waarmee u tijdens uw gesprekken met ondernemers hun verzekeringsbehoeften in Life en Non-Life kunt overlopen.

Een dergelijke analyse voor ondernemers was al beschikbaar in papieren versie, maar nu kunt u dus ook zelfstandigen en kmo’s digitaal adviseren via Connect360, net zoals uw particuliere klanten.

Welke verzekeringen bekijkt u tijdens deze analyse?

Samen met uw klant-ondernemer bekijkt u zes ‘ecosystemen’: Personeel, Financiële toekomst, Mobiliteit, Bedrijfsgebouwen, Aansprakelijkheid en Bescherming van gezin & onderneming.

Voor elk ecosysteem overloopt u de verschillende vragen van de analyse en registreert u de antwoorden van uw klant in Connect360. Op basis daarvan wordt na uw gesprek automatisch een rapport opgesteld, voor uzelf en uw klant. Hierin ziet u voor welke ecosystemen uw klant nu vandaag al goed verzekerd is (groene emoji) en waar de bescherming beter kan (rode emoji):


 

Wat zijn de belangrijkste voordelen van deze digitale KMO Analyse 360° voor u?

  • U krijgt een handige kapstok om alle verzekeringsbehoeften van ondernemers en zelfstandigen professioneel en efficiënt te overlopen.
  • Uw analyse is beschikbaar op een centrale plaats en is ook toegankelijk voor uw kantoormedewerkers. Heel praktisch met het oog op een eventueel vervolggesprek.
  • Aanpak Totaalklant: een 360°-analyse helpt u om uw klanten en prospecten met zoveel mogelijk P&V-producten uit te rusten (cross-selling) en zo hun loyaliteit te verhogen.
  • Een snelle, digitale behoefteanalyse kan uw productie en omzet boosten, uw kennis van uw klanten verbeteren en u ondersteunen bij onze verschillende commerciële acties.

Waarom is zo’n analyse ook interessant voor klanten-ondernemers?

  • Ze worden volledig, professioneel en snel geadviseerd (time is money!) en krijgen na afloop een rapport van dit advies in pdf-formaat toegestuurd.
  • Dankzij u zijn en blijven ze steeds goed verzekerd: niet te veel en niet te weinig.
  • Ze hebben één vast aanspreekpunt voor al hun verzekeringen: vertrouwd, nabij en duurzaam.

Meer info?

De KMO Analyse 360° in Connect360 is heel gelijkaardig aan die voor particuliere klanten. Ga er dus gerust al mee aan de slag! Met eventuele vragen kunt u altijd terecht bij uw regional managers of bij uw district manager.

 

Dit artikel delen?

9 oktober 2025