Inloggen MyP&V: wat verandert er? - Zap Informeert
Inloggen MyP&V: wat verandert er?
Op dit moment kunnen klanten zich aanmelden in MyP&V op drie manieren: via itsme®, via eID of op basis van hun persoonlijke gegevens, waarbij ze via sms een code ontvangen. Deze laatste methode verdwijnt, omdat de andere methodes eenvoudiger én veiliger zijn. Alle klanten krijgen toegang via itsme® of eID, ook degenen die eerder inlogden met een sms-code.
Klanten verkiezen itsme ® en eID
De meeste klanten kiezen er vandaag al voor om zich aan te melden op onze digitale klantenzone MyP&V met itsme® of eID. Omdat veiligheid en eenvoud voorop staan, zetten we nu volop in op deze manieren van inloggen.
Problemen bij inloggen met gebruikersnaam en sms-code
Slechts een kleine groep klanten logt in met een gebruikersnaam.
- Klanten moeten hun persoonlijke gegevens en contractnummer invoeren om zicht te registreren. Daarna ontvangen ze via post een activeringscode om hun account te activeren.
- Elke keer als daarna willen inloggen op MyP&V, ontvangen ze een nieuwe activeringscode per sms.
- Over deze inlogmethode ontvangt ons contact center heel wat klachten. Klanten ontvangen bijvoorbeeld geen activatiecode.
Wat verandert er?
- Vanaf 19 juni kunnen nieuwe klanten zich niet meer registreren op MyP&V met een gebruikersnaam.
Goed om weten: Klanten die al geregistreerd zijn, kunnen voorlopig nog wel inloggen met hun gebruikersnaam. Een klant die zijn wachtwoord vergeet, kan vanaf 19 juni echter geen nieuw wachtwoord meer aanvragen en moet overstappen op itsme® of eID. - Vanaf 18 juli kan niet meer aangemeld worden op basis van een e-mailadres en een sms-code.
Klanten die zich al hadden geregistreerd via een contractnummer, e-mail en gsm-nummer behouden hun toegang tot MyP&V. Ze moeten vanaf nu wel via itsme® of eID aanloggen, maar verdere actie is niet nodig.
Mail naar klanten op 2 juli
Klanten die inloggen met een gebruikersnaam ontvangen op 2 juli een mail over de wijzigingen. Hierbij een voorbeeldmail.
Vragen?
Voor vragen over MyP&V kunnen uw klanten en uzelf terecht bij de klantendienst van MyP&V via mypv@pv.be of het nummer 02 250 87 09.
Dit artikel delen?
12 juni 2025