Campagnes voor auto, motor en fiets om uw mobiliteitsproductie te ondersteunen

Dit voorjaar sloegen de teams Communication en Business Development Non-Life de handen in elkaar om digitale campagnes te lanceren voor het promoten van onze auto-, motor- en fietsverzekeringen. Misschien heeft u ze voorbij zien komen op sociale media of bepaalde nieuwssites. Het doel van de campagnes is drieledig: de verzekeringen van P&V bekender maken bij het grote publiek, verkeer aantrekken op onze website en nieuwe leads genereren.

In dit artikel geven we u een kort overzicht van elke campagne aan de hand van een overzichtsfiche.

AUTO

Doelgroepen:

  • Eigenaars van nieuwe of recente auto's die complete bescherming voor hun wagen zoeken, ook bij materiële schade.
  • Eigenaars van auto's ouder dan twee jaar die vooral geïnteresseerd zijn in een kleine stadsauto en voor wie het belangrijk is om het bedrag van de premie aan te passen aan hun rijgewoontes.

Boodschap:

  • Tussen april en juni maken we reclame voor de verlenging van de salonvoorwaarden op de omnium, de voorwaarden zijn nog geldig tot en met 30 juni.
  • Vanaf 1 juli zetten we de gecumuleerde voordelen van ons permanente aanbod in de kijker, met korting tot 40% op de BA Auto. De P&V-adviseur wordt als contactpersoon opgegeven voor als een prospect meer wil weten of zich wil inschrijven.

Formats:

Tekstadvertenties op Google, bannering op nieuwssites voor een 'auto'-doelgroep, advertenties op sociale media, digitale affiches in benzinestations en parkings via Clear Channel.

Looptijd:

mei tot december 2023.

MOTOR

 

Doelgroepen:

Mannen en vrouwen tussen 26 en 54 jaar, zowel plezierrijders als pendelaars, alsook bestuurders van scooters en machines met kleine cilinderinhoud.

Boodschap:

  • Tussen april en juni zetten we de promotie voor bijstand in de kijker (50% korting gedurende een jaar), deze actie loopt nog tot en met 30 juni.
  • Vanaf 1 juli leggen we de nadruk op ons motoraanbod in het algemeen: het feit dat het zeer volledig en moduleerbaar is, dat Liberty Rider gratis is inbegrepen en dat er kortingen zijn als de klant zijn auto- en motorverzekering of motor- en motorverzekering combineert. De P&V-adviseur wordt als contactpersoon opgegeven voor als een prospect meer wil weten of zich wil inschrijven.

Formats:

Tekstadvertenties op Google, bannering op nieuwswebsites en sites over motorfietsen, advertenties op sociale media.

Looptijd:

Maart tot oktober 2023.

FIETS

Doelgroepen:

  • Jonge gezinnen met of zonder kinderen
  • Actieve senioren
  • Pendelaars

Boodschap:

  • In mei en juni bieden we 10% korting op basispakketten aan voor alle nieuwe zaken gerealiseerd tijdens de actieperiode.
  • Na juni leggen we de nadruk op de waarborgen diefstal, materiële schade en bijstand van de fietsverzekering en op het digitaal afsluiten, als het nodig is met hulp van de P&V-adviseur.

Formats:

Tekstadvertenties op Google, visuele advertenties op de grootste nieuwssites voor onze fietsersdoelgroep, advertenties op sociale media.

Looptijd:

April tot oktober 2023.

Na deze drie campagnes krijgt u van ons feedback over de resultaten en de prestaties. 
Succes met de verkoop!

9 juni 2023