Beleid P&V getoetst aan de verwachtingen van de Belgen - Zap Informeert
Beleid P&V getoetst aan de verwachtingen van de Belgen
Begin oktober publiceerde Assuralia een zeer interessant artikel: De Belg en zijn verzekeringen anno 2023 (assuralia.be)
Wat kunnen we uit dit artikel onthouden en welke parallellen kunnen we trekken met ons algemeen beleid?
Kort samengevat:
- 60% van de Belgen zegt open te staan voor een volledig digitale relatie met hun verzekeraar, maar op cruciale momenten verkiest een meerderheid persoonlijk contact.
- Weet u het nog? Twee op drie klanten bij P&V geven aan open te staan voor digitale communicatie met hun adviseur. We blijven dus videogesprekken via Teams (remote selling) aanbieden als extra communicatiekanaal, maar we moeten er wel voor zorgen dat we dichtbij en persoonlijk beschikbaar voor onze klanten zijn wanneer ze dat nodig hebben!
- Klanten hebben behoefte aan duidelijke, gemakkelijk te begrijpen taal
- Advies is onze kernactiviteit en wat ons onderscheidt van de concurrentie. Dat is duidelijk uw toegevoegde waarde!
- Grote vraag naar een check-up: meer dan de helft van de Belgen wil dat hun verzekeraar hiervoor het initiatief neemt.
- Om u hierbij te ondersteunen, hebben we voor u de Analyse 360- tool ontwikkeld. Neem het initiatief en contacteer uw klanten om hen een check-up voor te stellen, ze waarderen het!
- Schade regelen moet sneller kunnen
- We beschikken over twee efficiënte tools voor de behandeling van schadegevallen: Desk Adjuster en ClaimCenter. Volgens de laatste NPS-enquête wordt het schadebeheer door onze medewerkers doorgaans zeer gewaardeerd en draagt dit positief bij aan de NPS.
- Bereikbaar blijven via diverse kanalen: klanten willen vrij kiezen via welk communicatiekanaal ze ons kunnen bereiken.
- P&V heeft de ambitie om haar fygitale aanwezigheid de komende jaren sterk uit te bouwen: een evenwichtige mix tussen een fysieke aanwezigheid, nodig op bepaalde sleutelmomenten, en een digitale aanwezigheid om tegemoet te komen aan de evolutie van de maatschappij en de verwachtingen van onze klanten.
Deze Assuralia-studie bevestigt dus onze overtuiging dat ons algemeen beleid overeenstemt met de verwachtingen van de Belgen. Blijf op professionele wijze uw beroep van adviseur uitoefenen. En stap samen met ons op de digitale trein om onze activiteit in stand te houden en uit te bouwen in een wereld die voortdurend evolueert.
14 november 2023